Jak Przygotować Dom do Przeprowadzki

twoje miejsce

Jak Przygotować Dom do Przeprowadzki

Jak Przygotować Dom do Przeprowadzki
Jak uporządkować się przed przeprowadzą, to nie tylko proste pytanie o wysprzątanie mieszkania oraz organizacji wystroju, ale również skłania do przemyśleń i analizy, co dalej w życiu będziemy potrzebować.

Ludzie z mniejszą ilością przedmiotom, martwią się też dużo mniej, przede wszystkim nie trzeba dodatkowo ich sprzątać, opiekować się lub martwić podczas okradnięcia nas. To daje nam również dodatkowy wolny czas i spokój wewnętrzny.

Przygotowania

  1. Ustal datę. Powinno się zaplanować przeprowadzkę jakiś miesiąc przed, jako, że samo planowanie może już zająć dobry dzień. Upewnij się, że nie masz jakiś dodatkowy zajęci podczas tego czasu, oraz nie potrzebnych rozkajarzających wydarzeń (odwiedziny gości, lub spotkania dzieci z rówieśnikami).
  2. Zrób listę. Jest ona potrzebna, aby zapisać plan na kartce bądź telefonie. Możesz zrobić ją drobiazgową, bądź powierzchnią, np z listą pokoi w mieszkaniu i dużą ilością pustego miejsca pod każdym zapisanym pokojem.
  3. Prześpij się ze swoimi pomysłami. Żyjemy w materialistycznym świecie, więc dla większości ludzi przychodzi trudno oddawanie bądź zostawianie swoich rzeczy. Ustal pewne zasady, na przykład: rzeczy przedawnione lub w ogóle nie używane.
  4. Ustal daty kontrolne. Nie koniecznie dla wszystkich, ale, dobrze jest rozbić plan na miejsce części i ustalić ich daty końcowe.


Techniki jak Ogarnąć Mieszkanie Przed Przeprowadzką

Materiały do sprzątania Nikt by nie przepuszcza, że są "specjalne techniki" do ogarniania mieszkania, ale jest kilka przydatnych, które pomogły już innym ludziom w tej czynności.
  1. Oddaj jedną rzecz na dzień. To na pewno nie jest szybka opcja oraz nie powinna być brana pod uwagę, jeśli zostało Ci mniej niż miesiąc do przeprowadzki. Natomiast jest to najlepszy i najkorzystniejszy sposób na sprzedanie swoich gratów, np na Allegry czy Olx.pl
  2. "Eksperyment haczyka w szafie." Mówi się, iż jeśli nie używałeś określonych ubrań przez okres 6 miesięcy, wtedy nie potrzebujesz tych ciuchów w ogóle. Ten eksperyment jest idealną okazją do zidentyfikowania zbędnych ubrań. Powieś wszystkie swoje ubrania w jednym kierunku i za każdym razem, kiedy ubierzesz rzecz, odłóż ją z powrotem w drugą stronę.
  3. Zabawa w 12-12-12. Jest to prosty mechanizm, polegający na znalezieniu 12 przedmiotów do wyrzucenia, 12 przedmiotów do oddania oraz 12 przedmiotów do sprzedania. Dzięki temu pozbędziesz się 36 przedmiotów.
  4. Planowanie dzień po dniu. Segregacja oraz specjalizowanie się odpowiedniej dziedzinie jest podstawą produktywnego dnia pracy. Jeśli zaaplikujesz to do twojego domu, wtedy możesz ustalić 10-cio dniowy harmonogram, w którym zdecydujesz co wyrzucić. Na przykład: Dzień 1 - wyrzuć niepotrzebne papiery, Dzień 2 - wyrzuć baterie, Dzień 3 wyrzuć butelki i szkło, itd. Pamiętaj to ty decydujesz jak określasz harmonogram zadań.
  5. Jeśli nie jesteś pewny o wyrzuceniu, użyj magazynu (przechowalni). Może wydać się to leniwe i mało kreatywne, ale czas jest najważniejszy. Naszym nadrzędnym celem jest usunąć materiały z naszego życia i zredukować stres. Rzeczy, które przysparzają nam największy stres, to te od których nie potrafimy normalnie myśleć. Więc jeśli jakieś przedmioty, zajmują ci zbyt dużo czasu do namysłu, po prostu przenieś je do przechowalni (najczęściej oferują to firmy przewoźnicze). Dzięki temu zobaczysz czy możesz normalnie funkcjonować bez posiadania ich obok siebie, jeśli nie to zawsze możesz je przewieźć z powrotem.

Komentarze (0)

    Brak komentarzy

Dodaj Komentarz

Dołącz do konwersacji, wyraź się!

Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij